مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری تهران از توسعه سوپر اپلیکیشن شهرزاد خبر داد و گفت: ۹۰ درصد مشکلاتی که در ایستگاه های مترو وجود دارد، مربوط به کارت بلیت است و ارتباط چندانی به سامانه شهرزاد ندارد.

بليط مترو

به گزارش همشهری آنلاین؛ سعید جهانی با بیان اینکه سامانه شهرزاد دو بٌعد فنی و بیزینسی دارد، اظهار کرد: ۹۰ درصد مشکلاتی که در ایستگاه های مترو وجود دارد، مربوط به کارت بلیت است و ارتباط چندانی به سامانه شهرزاد ندارد.

او افزود: در این سامانه، فروش بلیت و شارژ کارت به درستی انجام می شود و اینکه دستگاه‌ها در مترو QR کد را نخوانند و یا در آن لحظه قطع باشند، ارتباط چندانی با سامانه ندارد. از سویی دیگر آنچه اهمیت دارد آموزش شهروندی است و مردم شاید به درستی در مورد استفاده از این سامانه در مترو آموزش ندیده‌اند.

ایرادات به مرور در حال رفع است

جهانی ادامه داد: در کنار این موارد، مشکل سخت‌افزاری نیز وجود دارد و در برخی ایستگاه‌ها هنوز تعدادی از گیت‌ها مجهز به QR خوان نیستند و مسافران در گیت‌های خروجی نمی‌توانند از سامانه استفاده کنند. بنابراین طبق مصوبه شورا، هزینه سفر آنها به صورت حداکثری دریافت می‌شود. درواقع اگر مشکلی در حوزه کارت بلیت وجود دارد، الزاماً به شهرزاد برنمی‌گردد اما چون مردم این سامانه را به عنوان ظاهر موضوع می‌بینند، واکنش‌های منفی خود را به سامانه شهرزاد نشان می‌دهند.

او با بیان اینکه شهرزاد یک برنامه در حال توسعه و شبکه‌ای جدید است، یادآور شد: استفاده از خدمات اعتباری ممکن است با مشکلاتی روبه رو باشد، اما این ایرادات به مرور زمان در حال رفع است؛ کمااینکه بخشی از آن نیز برطرف شده است.

توسعه شهرزاد همزمان با تهران من

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری تهران با اعلام اینکه سرویس‌هایی تحت پوشش سامانه شهرزاد فعالیت می‌کنند که ممکن است در برخی مواقع ایراداتی داشته باشند، خاطرنشان کرد: برای مثال در مواقعی، پرداخت عوارض خودرو حتی در «تهران من» و دیگر سامانه‌ها همچون آپ و تاپ نیز با اختلال مواجه است و طبیعتاً در شهرزاد نیز با همین مشکلات همراه خواهد بود؛ بنابراین نمی‌توان گفت مشکل از تهران من و شهرزاد است بلکه مسئله به سامانه عوارض خودرو برمی‌گردد که این موضوع باید حل شود. چنین مواردی در طرح ترافیک، پارک حاشیه‌ای و یا دیگر سرویس‌های شهروندی نیز دیده می‌شود.

او با بیان اینکه مرکز تهران هوشمند در مورد سرویس‌های جدید تصمیم‌گیری می‌کند و سازمان فاوا مسئولیت تأمین زیرساخت‌ها و بهبود شرایط را بر عهده دارد، گفت: اصلاح در شهرزاد در دو بخش انجام خواهد شد که یکی از این موارد به اصلاح سرویس‌های موجود در «تهران من» از جمله عوارض خودرو، طرح ترافیک، تهران کد، کارت منزلت و دیگر موارد و انتقال آن به شهرزاد برمی‌گردد.

جهانی همچنین تصریح کرد: برخی سرویس‌ها نیز باید به سامانه شهرزاد اضافه شود که شامل شاتل تاکسی، خرید از میادین میوه و تره بار و فروشگاه شهروند است. البته نرم‌افزار آن تهیه شده و تنها به توسعه بازار نیاز دارد و تعداد میادین و فروشگاه‌های آن به تدریج افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری تهران با بیان اینکه در دو ماه گذشته تعداد نصب سامانه شهرزاد نسبت به قبل با افزایش روبه‌رو بوده است، یادآور شد: مطمئناً اگر مشکلات حوزه حمل و نقل عمومی رفع شود، استقبال از این سامانه افزایش خواهد یافت.

کد خبر 863653
منبع: خبرگزاری شهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha